sangat jeles dengan si penjual nasi lemak..!!


title post cam gempak seh!
tapi apa yang azie nak share ni memang la sangat betul.. tak tipu weh..!! serius.. 

setiap hari dalam perjalanan ke tempat kerja, biasanya kami suami isteri ni wajib menikmati jem.. almaklum la rakyat semua da ada kete, so sebab tu la jalan raya da tak muat.. hukhukhuk.. perjalanan dari ampang ke wangsa maju saja mengambil masa hampir sejam.. inikan pula perjalanan en somi ke batu caves tu.. memang macam bercinta la dok dalam kete ni.. (^_^)

dalam perjalanan yang sangat panjang tu, kami tertarik dengan 1 perkara yang agak-agak dapat beri motivasi kat kami.. wah ayat!! hohoho..

SI PENJUAL NASI LEMAK TEPI JALAN PAKAI BMW..

ha caya ke tak.. nak caya ke tak nak..?? 


ni gambar hiasan je.. si penjual nasi lemak pakai bmw tu azie tak sempat nak tangkap gambar.. huhuhu

serius weh.. mula-mula azie pun cam tak caya bila bmw tu parking sebelah gerai si penjual nasi lemak.. mula-mula fikir.. alaaa customer dye kot.. takkan la si penjual nasi lemak boleh pakai bmw.. imposible lo..!! 
tapi tu dulu.. bila da hari-hari kami skodeng, yess sah itu memang kete si penjual nasi lemak okai!! nak tak nak, even 10 kali pun kami gosok mata yang kononnya mimpi dengan gambaran itu, ia tetap realiti.. tapi wallahulam kalau sebaliknya.. kalau ada sesuatu di sebalik apa yang kami nampak.. (^_^)

secara positifnya kami nampak itu sebagai pencetus semangat untuk kami meneruskan apa yang kami buat sekarang.. siapa kita dulu tak penting, yang penting apa tindakan kita sekarang yang akan menentukan siapa kita di masa akan datang.. =))

azie pernah memberanikan diri bertanya kepada seorang penjual nasi lemak.. al maklumlah azie memang rajin mengemas dapur sehingga tak pernah berasap.. sangat pembersih okai..:D.. so pagi-pagi mesti akan jumpa si penjual nasi lemak la kan.. hikhikhik.. azie bertanya kepada pak cik nasik lemak, berapa income dye dapat sehari dengan menjual nasi lemak sahaja.. jawapannya sangat mengujakan..!! tak pernah jatuh RM200 sehari dari jam 6 pagi sehingga 10 pagi sahaja! 
walaweeiiiii!!!

bayangkan dalam sebulan secara kasarnya mereka mendapat RM6000.. woi kalah gaji lecturer woi! hohoho.. itu baru berniaga nasi lemak pagi.. belum berniaga malam lagi.. wah..wah..wah.. kayo pok cik kayo..!! so tak mustahil n tak hairan lah mereka si penjual nasi lemak ni memang mampu untuk memiliki kereta mewah bmw! ye tak..

so sekarang secara rasminya, si penjual nasi lemak telah menjadi sumber inspirasi azie.. (^_^)

dok cite hal makanan ni, semalam azie jumpa makanan yang sedap dan yang paling penting sangat murah giler babas! ah kami pasti akan menjadi regular customer di sini..

western fried rice.. hanya berharga RM6.00 sahaja.. selama dok kl tak pernah jumpa makanan yang murah giler cam ni..perfect! ada nasi goreng, coleslow,slice timun,slice tomato, french fries, kacang merah, chicken fillet, sos dan gravy.. puas hati giler ah..

en somi buat mulut ala-ala ikan buntal yang sangat comel untuk membuat efek sedap giler babas! hikhikhik

NOTA TANGAN: ada tak orang bercita-cita nak menjadi si penjual nasi lemak sebagai salah satu kerjaya lepas keluar universiti..?? (^_^)


3 comments:

  1. pnah tjumpa kes camni..
    org jual tpi jln gak..
    bw keta mewah..last2 org tk nk
    beli sbb dengki..jaat kan

    ReplyDelete
  2. jgn pandang rendah penjual nasi lemak ni..diorg lagi byk duit dari CEO tau...

    ReplyDelete
  3. jgn pandang rendah penjual nasi lemak ni..diorg lagi byk duit dari CEO tau...

    ReplyDelete