tahun keajaiban semakin menjadi realisasi


pepagi tadi azie dikejutkan dengan mesej yang tak disangka-sangka.. 
ya bulan ni maybe bulan rezeki azie.. bulan yang sentiasa mengejutkan azie.. bulan kelahiran azie.. maybe bulan bertuah azie.. (^_^) alhamdulillah.. 

ha berbalik pada mesej yang azie dapat pagi tadi.. 
salam.. hye apa khabar.. bagaimana dah dapat temuduga seranta felda?? from: moyas jpm..

rasanya da berbulan-bulan azie tak dengar khabar berita tersebut.. hampir terlupa permohonan yang telah azie buat yang pernah azie cite kat sini so azie pun menjawab mesej tersebut dengan berbasi-basi dan agak mengecewakan.. tapi dipujuk dengan kata-kata semangat.. tapi bagi azie.. jika tiada rezeki, azie tak kisah pun.. itu ketentuan Tuhan, jadi azie terima dengan hati yang terbuka.. (^_^)

sedang leka membuat tugasan diawal pagi isnin yang agak 'monday blues',, haish cite cam agak suci la kan.. pekerja yang sangat dedikasi.. tetiba azie dikejutkan dengan panggilan dengan nombor yang tidak dikenali.. azie pun angkat la.. da orang tu tepon azie.. so azie je jawab la.. kan..

caller: ni puan norfazidah bt abd samad ke
azie: yola..  da ko kol no aku, lagi maw tanya.. (ayat kedua tu, azie cakap dalam hati je (^_^))
caller: saya puan nadia, dari jabatan perdana menteri..
azie: ternganga jap.. owh ye?
caller: ya.. saya nak panggil puan norfazidah untuk temuduga jawatan pegawai seranta felda di jpm pada blaa.. bla.. bla..blaa..
azie: yabedabedoooooo =))

letak tepon je terus kol en somi..
then kol mak azie..
then tulis kat twitter
then mesej semula en moyas dari jpm.. 

vah.. vah.. vah.. happy bangat seh! 
alaa ini baru temuduga.. belum tentu diterima .. belum tentu lulus.. ada segelintir yang bercakap dalam hati kan.. kan.. kan.. haaa baik ngaku! =D

 tapi even temuduga sekali pun azie tetap nak bangga.. tetap nak happy.. 
sebab kalau korunk nak taw camna leceh dan cerewetnya mohon jawatan kat jpm.. try la ek.. sila-sila.. dialu-alukan ya.. lagi-lagi nak dipanggil untuk temuduga.. hohoho..

dapat tak dapat lain cerita.. itu kerja Tuhan juga yang tentukan rezeki kita.. yang pasti dan yang paling penting adalah usaha dan cuba..

mencari jalan menuju tahun keajaiban.. yess.. yess..

NOTA TANGAN: tahun keajaiban semakin menjadi realisasi..





1 comment: