'no bf but i'm married!'


rasa cam nak membebel je kan petang-petang yang hening lagi bosan plus mengantuk nih.. ha tu dia... terapi dan penawar bagi penyakit bosan plus mengantok version azie fazieda samad (AFS).. terapi dengan membuka mulut.. kalau tak buka mulut untuk membebel, pasti buka mulut untuk mengudap.. hohoho.. tapi kalau korunk nak tahu keberkesanannya, cuba try test.. dijamin 100% berkesan!

azie nak share sikit kat sini pengalaman azie baru-baru ni.. tetiba je azie rasa sentap giler bila ada sorang mamat nih cop azie 'liar' dan dalam bahasa melayu tulennya 'penipu'! 
huh! pantang mak bapak atok nenek moyang monyet haku cakap cam tu..!!! terkejut beruk la azie bila si mamat yang tak kenal asal usul tu cop azie cam tu.. tapi azie taknak la cepat melatah lak.. tetibe nak cili-cili mulut si mamat tu kan.. nampak sangat kelemahan kita nanti.. azie pun dengan suci dan sopan untuk menunjukkan ciri-ciri kesabaran yang menebal dalam diri dengan menerangkan keadaan sebenar.. (^_^)

alkisahnya begini.. azie dapat mesej dalam fehbuk dari mamat ni yang bertanya itu ini berkaitan kerja dan background study.. so azie pun menjawab dengan tulus semua pertanyaan yang diajukan sebab azie rasa background study kami sama.. dia adalah produk keluaran usm juga sama macam azie.. hihihi.. tetiba si mamat ni cakap.. 'u ni beauty sangat.. mesti ramai bf kan' haish.. dalam hati azie, eh-eh nak lebih-lebih lak ni.. then azie malas nak lebih-lebih juz jawab.. 'no bf'.. then dia reply lagi dengan segala bentuk pujian dan ntah pape la (malu nak tulis kat sini (^_^) bahasa orang nak mengayat).. malas nak fikir banyak, azie terus tamo layan dengan mensilentkan diri.. (^_^).. 




pada tafsiran azie, kemungkinan lepas tu baru si mamat ni baru terperasan status azie di fehbuk tu.. apabila terasa diri rasa tertipu dengan jawapan 'no bf' azie tu.. si mamat ni tanpa usul periksa menuduh dan cop azie sebagai penipu! ceh.. then azie dengan sopan dan tatasusila yang maha tinggi, menerangkan.. 
'no bf but i'm married!' fullstop!!

mungkin orang kata itu dugaan.. dugaan di alam perkahwinan.. tapi bagi azie ia bukan dugaan, bukan godaan tapi ia sekadar menguji tahap kecerdikan kita menilai manusia.. (^_^) say 'peaceee' =D



NOTA TANGAN: macam-macam ragam manusia..



No comments:

Post a Comment