bagai sirih pulang ke gagang!

semalam azie dapat tagged gambar from sksd alumni.. rasa mahu menitik air mata nih.. SKSD tempat masa azie masih hingusan, tempat azie belajar membaca dan mengira, tempat azie membesar, tempat azie mula menanam cita-cita.. huhuhu.. 

bulan 9 tahun lepas, azie ngan kawan-kawan batch azie ada buat reunion.. tapi semalam baru secara officially dapat gambar.. fuh! korunk bayangkan ek, selepas tiga belas tahun berpisah dengan cikgu-cikgu kat sekolah rendah, then ktorunk jumpa semula kat tempat yang sama cam ktorunk masa hingusan dulu.. weh sadis tu! giler sentimental value.. yang paling teruja guru kelas azie masa darjah 1 dulu pun masih ada di sekolah tersebut.. bapak jejak kasih wooo.. 

dan.. dann.. dann.. yang paling terharu, cikgu azie masa darjah 1 dulu yang berpindah mengajar di terengganu sanggup turun padang untuk menghadiri reunion nih.. yang tak sangka siap datang rumah azie dulu tuu.. dah cerita berjejak kasihan dengan mak abah azie pulak.. hikhikhik.. haish banyak betul yang terharu nih.. nak cerita pun, 10 entry tak abis rasanya.. 

itu belum lagi buka cerita, 
"dulu kan azie masa kecik kan..... blaa.. bla.. bla.. "
" aku igt lagi zie, masa dulu ko kan... bla.. blaa..."
"hang ni gee,  dulu masa hang.... blaa.. blaa.. bla.. "

hihihi.. biarlah rahsia ini kami yang punya! bila dah berjumpa cam ni, banyaklah misteri terbongkar, banyak la kebenaran tertonjol, banyaklah memori terimbas.. memang tak taw nak cakap cam ne perasaan ni.. terlalu cepat masa berlalu.. :((

korunk layan gambar je la ek.. (^_^)


 
sebahagian guru dan anak murid yang masing-masing dah berumur!

 happy giler!

 si pantang jumpa flash!

 bbq with zairul!

mcam-macam gaya nak bakar ayam nih!

 wooo.. si pembuat cocktail!

 macam-macam la si budak suka kaler nih!

 meraikan juga budak darjah 6 yang nak amik UPSR..

rajin ke buat-buat rajin!

 tak lalu makan.. happy punya pasal.. 

 haish da beso dah kte ek.. 

 haku dah kata, jangan kasi tunjuk flash kat budak nih!

 after event.. of course la kne kemas.. time ni la azie tunjuk sifat kewanitaan..  


alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun tak seindah apa yang dirancang tapi ia tetap yang terbest dalam hati azie.. terus melekat memori tu sampai bila-bila.. happy giler! kawan-kawan dan cikgu-cikgu beri kerjasama yang amat-amat bernilai.. sporting habis ah! tak sangka guru yang mengajar kita abc dulu, yang selalu rotan kita dulu, yang selalu marah kita dulu, kini dah pun jadi kawan yang boleh berkongsi apa saja.. (>_<)

sebenarnya event ni berlaku 2 minggu sebelum azie melangsungkan perkahwinan.. sekarang status tu sudah berbeza.. jadi jika ada pun reunion lagi selepas ni, ia mungkin sedikit berbeza dengan kehadiran orang baru dalam list ahli reunion tu nanti.. (^_^)



NOTA TANGANyang pasti pertemuan ini bukan yang terakhir selagi ajal belum menjemput.. 





1 comment:

  1. reunion sekolah rendah! waa,sekolah rendah saya dah bertukar wajah..sume dah tukar..huhu..

    neway, dah jawab soalan pasal game iphone tu..jenguk blog saya lagi :)

    Games iPhone 4

    ReplyDelete