Tuhan menjadikan azie sebagai orang perantaraan untuk dia menggapai impiannya


alhamdulillah.. finally officemate azie telah dapat tempat perjuangan baru untuk terus melangkah lebih jauh.. al kisahnya azie pernah cite kat sini..

so korunk mesti tertanya-tanya apa kene-mngena 
kisah tu azie ngan si dye.. 
ini kira entry sambungan la kan.. (^_^)
lepas azie rasa azie memang tak boleh hadir ke interview ke syarikat penerbitan terkemuka tersebut, azie terus meluahkannya kat si opismate yang mana kebetulan dok sebelah azie je.. cite punya cite, si opismate ni pun agak berminat untuk menggantikan tempat azie untuk diinterview.. hah! macam cerita dongeng bukan! tapi tu la hakikatnya.. (>_<)

layan gambar dulu.. iklan nih.. hikhikhik.. 
buat efek suspen sket! hohoho




azie suka berkawan ngan sume orang.. 


ok sambung balik cite.. =))

bila si opismate ni da cam excited, 
azie terus kol si pemanggil interview sebelum ni untuk menyatakan ketidakdapat hadiran azie supaya nama azie tak blacklist di syarikat tersebut.. mana tahu suatu hari nanti azie terbuka hati untuk ke sana sebagai freelancer.. aminnn...

si pemanggil interview ni agak tenang, so azie berani bersuara menyatakan "kawan saya juga berminat nak isi jawatan ni, boleh tak dia gantikan tempat saya".. :D poyo giler seh!! tak pernah dibuat orang! hohoho
tapi yang buat azie melonjak kegirangan tahap gaban, " owh yeke, boleh tak suruh kawan awak tu kasi resume sekarang juga sebelum opis hour tamat.."

vah.. vah.. vah.. 
apalagi mamat ni.. terus hantar email yang kelajuannya tak sampai 5 saat pun.. sekali toleh tanya, ko da hanta ke.. yess da hantar pun..  hohoho.. bagus! semangat itulah yang kita mahu.. :p

tiba masa dan hari yang ditunggu, si opismate ni pun pegi la dengan hati yang tenang dan bersemangat.. azie hanya mendoakan dari jauh.. datang opis, terus azie tanya macammana.. jawapan sangat positif.. alhmdulillah.. so bertawakal saja.. (^_^)

tiba-tiba pagi tadi, adalah hari penentu, 
si opismate dapat panggilan yang mana menyatakan interviewnya telah berjaya.. syabass bete! =))

kejadian ini seperti telah dirancang.. (^_^)
 betul orang kata kan, rezeki Tuhan da tetapkan untuk setiap hambaNya.. walaupun bukan dirancang, walaupun tiada persiapan rapi, walaupun last minit, tapi rezeki itu milik dia.. kita merancang, Allah juga merancang.. tapi perancangan Allah itu maha tepat!

buat si opismate, azie doakan yang terbaik untuk dia.. semoga terus maju dan dapat mencapai cita-cita dan impian selama ni.. insyaAllah.. yang pasti percayalah, ini bukan perancangan azie, tapi ini perancangan Tuhan.. tapi Tuhan menjadikan azie sebagai orang perantaraan untuk dia menggapai impiannya..

so si opismate.. sila paham-paham ok! sila spend your money tok kita habiskan sisa-sisa masa bersama untuk makan di secret recipe, ayam penyet, bangi kopitiam dan sewaktu dengannya area opis nih ok! giler bapak heaven sebulan nak makan free.. ayoyoyo!

NOTA TANGAN: Tuhan menjanjikan yang terbaik jika kita buat yang terbaik untuk orang lain.. wish me luck 4 next week ok! (^_^)



5 comments: