single vs couple..

yeay!!!! 
raya! raya! raya!!!!

orang lain da lama berhorey menyambut raya.. azie baru arini, raya ke 8 baru la azie berhorey bersuka ria kononya.. hihihi.. takpe kan.. raya kan sebulan.. lagipun biar lambat, asal selamat.. ye dak?? mood raya masih menebal dalam diri ni.. :)

nak bercerita tentang raya.. 
tahun ni azie beraya dengan penuh perubahan dalam hidup.. zaman single mingle, rempit merempit, berpakwe makwe memang dah tak wujud dah.. almaklum la kan status da bertukar.. jadi sambutan perayaan juga agak berbeza dengan zaman kegemilangan dulu.. hihihi

sedih? haih memang tak sedih langsung la.. orang ramai kata, nak tinggalkan zaman bujang ni susah.. yela kan.. bila da tak bujang ni susah sikit nak g berhibur dengan kawan-kawan.. kena minta izin kat pasangan nak wat pape.. kena jaga tatasusila untuk jaga hati pasangan.. dah tak bebas kononnya.. (^_^)

but.. bagi azie thats statement is very stupid.. perkahwinan adalah sesuatu yang sangat suci.. boleh mencegah kemungkaran.. boleh mendekatkan diri dengan yang maha pencipta.. boleh mendapat keredhaan dan keberkatan kehidupan.. mudah cakap,lebih banyak kebaikan dari keburukan dalam berkahwin.. tak caya tanya la orang dah kawen.. =p

tapi depend juga sebenarnye.. ada sesetengah pasangan yang tak berapa nak selesa dengan kengkawan kita.. ada pasangan kita yang rasakan bila dah berkahwin, kawan-kawan dah tak penting.. macam-macam ragam.. yang penting kita pandai handle bab-bab cam ni.. persefahaman itu mesti yang paling utama.. tepuk dada, tanya la hati hokai..:) kebahagian dan persahabatan ada di tangan kita.. cuma kita perlu sedikit kecerdikan dalam mencorakkannya.. :)

 syukur en gula-gula hati sye seorg yang sgt memahami.. :)



NOTA TANGAN: next entry nnt azie letak gambar super duper banyak special edition untuk raya.. 



 

No comments:

Post a Comment