Certified body language facilitator

 
 
Fabiayyi ala irobbikuma tukadziban

Alhamdulillah, pagi ini dapat perkhabaran gembira oleh Malaysia's Body Language Facilitator Program apabila ujian akhir untuk #certifiedbodylanguagefacilitator telah lulus dengan jayanya dan an officially azie diiktiraf sebagai #teampakarbahasabadan :-)

*ujiannya lebih susah dan berat dari nak amik ijazah dulu :D 3 hari menung depan computer bila tengok video soalan! hahaha

KENAPA BELAJAR BAHASA BADAN?

Body language is a very powerful tool. We had body language before we had speech and apparently, 80% of what u understand in a conversation is read through the body, not the words - Deborah Bull

Bahasa badan menjadi suatu subjek yang penting yang boleh diaplikasikan dalam semua subjek bahasa yang lain. Kerana bahasa badan itu lahir secara benar dan berlaku secara benar.

Pendek kata, apa kita tuturkan selalunya tidak menggambarkan dengan tepat apa yang ingin kita sampaikan. Tapi dengan bahasa badan ia tidak boleh menipu kerana proses bahasa badan itu sendiri dari otak yang menggerakkan saraf seterusnya berlakunya bahasa badan dengan cepat dan tepat.

Dari masa ke semasa azie akan kongsikan tips dan kepentingan di facebook dan instagram untuk manfaat bersama

*Jangan risau!
 kami tidak menilai orang dengan mudah tapi kami menilai orang dengan tepat dan berilmu ^_^




 







 NOTA TANGAN : 1 of my wishlist dalam kehidupan








No comments:

Post a Comment