apa mak abah kata...




APA MAK ABAH KATA

Mereka kata jgn main cinta
Kerana cinta itu buta

Mereka kata jgn pura2
Kerana akan menyesal jua

Mereka kata jgn lawan org tua
Kerana akan dapat dosa

Mereka kata jgn suka mengata
Kerana ianya sia2

TAPI…….. mereka kata

Aku selalu lupa

Lupa untuk ingin Berjaya

Sekarang mereka tak kata apa2

Hanya senyum sekadar senyum saja

Kini aku faham apa mereka kata

Mereka nak tengok aku Berjaya

Mereka nak tengok aku gembira

Aku tak mahu lawan cakap mereka

Kerana aku sayang pada mereka 


tetiba teringat kata-kata motivasi kat atas.. kata-kata kat atas ni, azie n adik azie tulis kat manila kad then tampal kat dinding sudut bacaan (study corner) umah azie.. tiap ari azie akan baca untuk peringatan dan motivasi diri.. kalau tengok study corner umah azie dah macam bilik darjah.. penuh dengan kata-kata motivasi ditampal di setiap dinding.. sehingga pernah dinobatkan sebagai juara sudut bacaan terbaik di felda azie..(^_^)

tapi tu dulu la.. time rerajin nak menghias rumah.. sekarang ni rumah azie pun dah takde orang nak study.. semua da masuk u.. tinggal sorang adik bongsu yang akan ambil spm tahun ni.. itu pun mak abah azie dah hantar dia ke kelas tuisyen.. so study corner sekarang da jadi ruang istirehat.. =)



NOTA TANGAN: kata-kata motivasi penting dalam kehidupan seharian untuk hidup yang berkualiti.. 






No comments:

Post a Comment