Jadilah diri kamu sendiri


Ketika ingin bersaing dengan yang lain,
Aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya
Jadi, aku boleh jadi seorang yang lain
Hanya untuk berbangga

Dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan
Tetapi yang ku perolehi hanyalah kerugian di atas perwatakan ku ini

Kita tidak memerlukan harta untuk menambah kecantikan,
Kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini
Di dalam hati ia bersinar

Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada
Yang tidak sesuai dengan kita,
Itulah kecantikan kita
Semakin bertambah hingga ke atas

Jadilah diri kamu sendiri
Pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada

Sungguh aku menerima mereka
Tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka
Melainkan apa yang telah aku terima itu aku telah redha

Aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri
Inilah aku
Hal ini kurasakan sudah cukup 

Dan aku sangat pasti
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku
Aku tidak perlukan orang lain menerimaku

Aku akan jadi apa yang aku suka
Kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?


 deep very deeply! 
hari-hari nyanyi lagu ni dalam bahasa arab tapi tak faham maksudnye.. bila tengok dan baca lirik maksud lagu ini, ALLAH!!! indahnya senikata! lagu dalam bahasa arabnya pun sangat best dan tengah hit sekarang!

lagu apa???

cer teka! :p

haaaa biasa dengar dan nyanyi kan? senikata yang indah, melodi yang merdu, penyanyi yang sejuk mata memandang! perfect!






NOTA TANGAN : amik pengajaran di mana-mana








No comments:

Post a Comment