Welcome mac! Gudbye feb ♡




Welcome mac! Gudbye feb... ♡
Welcome 29, gudbye 28 ^_^
Welcome today, gudbye yesterday♥

Semakin jauh perjalanan,
Semakin jelas perjuangan,
Semakin matang menilai kehidupan..

LUMRAH....

Kita lebih kenal orang lain, dari kenal diri sendiri
Kita lebih suka melihat orang lain,
dari melihat diri sendiri
 
Kita lebih pandai menilai orang lain,
dari nilai diri sendiri
Kita tahu kelebihan, kelemahan orang lain, dari tahu diri sendiri
Kita terlalu menghargai keistimewaan orang lain, dari hargai diri sendiri

Kita jahil sangat sebab nak ambil alih tugas Tuhan, Menghakimi dan menghukum orang lain.. pertikai hak sesama kita sampai kita lupa DIA pemilik alam, DIA berkuasa, DIA maha Esa! malah kita ketepikan kewujudan DIA!

Kita lupa! sangat lupa tentang diri kita.. siapa diri kita.. apa baik buruk kita..

Kita sibuk tunjuk cermin kat orang lain.. tapi mana cermin kita???

Kita seronok cari gali segalanya tentang mereka.. tapi siapa nak cari gali segalanya tentang kita???


*Diam
 

Aku tak kata kau.. aku kata aku.. MUNGKIN kau sama macam aku.. aku manusia! Kau juga manusia... tiada manusia maksum.. maka aku berbicara tentang KITA...

Nukilan yang aku cipta di saat kelahiran semula di waktu umur menjengah ke usia dewasa..

Kini aku jelas tentang apa mahuku! Perjuanganku! kenapa aku dicampak di sini! kenapa mengapa?

Aku bertuah, sangat bertuah, memang bertuah.. dipertemukan kau, kau dan kau.. 

aku bangkit tinggalkan segala macam jenis KAU yang masih hidup seperti aku dulu.. 

orang kata jangan toleh belakang, tapi aku toleh juga untuk aku jadikan ia sempadan di waktu akan datang, untuk aku tak tersungkur di lubuk yang sama, untuk tidak digigit oleh anjing yang sama...

aku nikmati kebersamaan kau dan kau yang menyayangi dan faham tentang perjuanganku kerna orang yang faham tentang perjuanganku tahu apa erti AKU yang sebenar! aku selarikan dengan kau dan kau yang faham dan menyayangi supaya kita boleh berpimpin tangan, berganding bahu berjuang hingga ke titisan terakhir!

Moga kau dan aku atau KITA lebih tahu apa perjuangan sebenar yang dicari walaupun perjuangan itu pasti berbeza jauh.. dan walaupun kita tak punya apa2 untuk diperjuangkan, jangan cuba jadi Tuhan untuk menghakimi perjuangan orang lain malah jangan sesekali kau ludah perjuangan orang lain yang kau sendiri tak pasti sejauhmana ia mulia di sisi maha Pencipta ♡♡♡ 

setitik kau meludah, seluas lautan ludahan itu kembali pada kau!
sekali kau menerangi hidup orang lain, seumur hidup kau akan diterangi!

Ingatlah wahai aku! Wahai kau! Tinggalkan semua! Ciptakan sebaharunya, setiap hari setiap detik setiap masa! selagi kau dan aku bernafas, selagi itu peluang tetap berlegar di depan mata.. Tuhan nampak, malaikat catat segalanya tersurat n tersirat..... 


#nukilandarilubukhatipalingdalam : azie sam









NOTA TANGAN : puitis bahasa untuk orang yang membaca dari hati yang terang











No comments:

Post a Comment